tirsdag 6. januar 2009







aa



hei igjen....

Naa gaar juleferien min her i Espirito Santo mot slutten, og det er litt trist! det har vert en kjempeopplevelse aa feire jul her i Brasil. Jeg og Grethe bor hos en veldig gjestfri familie. Familien til Leo. Leo har vi blitt kjent med i vicosa paa grunn av ABU og kirken vi gaar i! da vi forst kom hit forsto vi at brasilianere er litt annerledes enn nordmenn. de er mer gjestfrie og aapne. Vi kom nemlig til en liten (men koselig) leilighet, der vi fikk rommet til broren til leo, og leo maatte ligge paa rom med foreldrene. Snart kom kjaeresten til broren paa besok, og da maatte begge brodrene inn paa foreldrenes soverom! men de er saa koselige mot oss. ¨finn dere til rette¨ ¨bare spis¨ ¨prov dette¨ de skjonte fort at jeg var glad i frukt og havregryn! Men selv om det er en liten leilighet, foler jeg meg kke akkurt innestengt. Rett utenfor huset er det nemlig en 6-7 kilometer strand med drossevis av volleyballbaner. Det er her jeg bruker mest av tida mi:-) Ligge aa slikke sol, ta seg et bad (vanner er forresten kjempe kaldt! minner om Norge da;-) men svommeturer blir det allikevel) Det som er saa herlig her er at man ikke trenger aa vere redd for brannmaneter eller haier. Men det er myk sandbunn saa langt ut jeg har svomt i hvertfall..... og der er vel nesten 100 meter ut! hver gang jeg legger ut paa svom, mamma, tenker jeg paa deg! Og jeg husker alle de fine stundene vi har hatt sammen i havet, helt fra jeg hang paa ryggen din! skulle onske du kunne vere her aa svomme med meg, for ingen andre har lyst;-) he he.....
ellers saa er stranda perfekt for lopeturer, og jeg har brukt mange timer fram og tilbake langs vannkanten. Det er noen heftige bolger her, og kanskje jeg faar tid til aa prove surfing! Jeg har ogsaa brukt mye tid paa aa tusle langs vannet og tenke og takke Gud. Her nede har jeg saa mye tid, og det er saa herlig for da kan jeg bruke mer tid paa Jesus..... alle dere som leser dette har saa utrolig mye aa takke Vaar Far for! Tenk at vi har bein aa gaa paa, oyne aa se med, venner, familie, folk rundt oss som snakker samme spraak, tv, mat, hjerte som slaar....... Jeg og jeg har takket for alle dere som er i livet mitt, for dere beriker det saa utrolig! alle vennene mine som jeg har hjemme og som jeg gleder meg til aa reise tilbake til, Grethe som er en fantastisk teammate, familien min som er en utrolig stotte, Gud min Far som har gjort alt dette mulig osv osv. Jeg anbefaler alle aa ta musikk paa ora og en lang tur i Guds natur og kjenne paa hvor velsignet vi er! Det er saa herlig, folkens!






Vel vel....... volleyballspilling har det blitt mye av, og jeg har blitt kjent med mange solbrune brasilianere! Her er det saa lett aa bli kjent med folk. Jeg tusler en tur paa stranda, og kommer hjem med minst 4 nye vennskap (eller bekjente) Jeg og Grethe har nesten blitt familiemedlemmer ogsaa! Leo har en stor familie med mange barn og ungdom, og de elsker sammenkomster! saa ofte som mulig maa vi samles, og da sitter vi i timesvis og snakker om alt og ingenting! litt annerledes for meg, maa jeg innromme! Familien er dessuten full av ENERGI!!!! og det hyles og klappes og heies og synges i et stakande kjor:-) i gaar var i dessuten paa langtur og besokte ulike fosser! jeg ble klissblot flere ganger, men det var verdt det! Vi gikk ned til foten av en diger foss og saa ingenting paa grunn av alt vannet, deretter vasset vi i et bekmork tunnel med fossende vann! Kjempegoy!






Denne helgen er det et stort kristent show her paa stranda rett utenfor huset. Det heter "Jesus. Livet & Sommer" "Jesus. Vida & Verão" kjempestor satsing, med dansere, forkynnere, lyd, fyrverkeri, sangere, video..... skikkelige saker + masse masse folk!!!! hele promenaden er full hver kveld.... og det er boder av alle slag, mat i alle former, lys og liv......... kjempe stemning!!



selv om det har vert flott her, saa er jeg klar for aa reise videre. Og i kveld tar vi flyet til salvador til en leir for ledere av ABU. Der skal vi vere i 3 uker...... det blir spennende!



Neste blogg er vel derfra kan jeg tenke meg;-)






Ha en fint i Norge eller hvor hen i verden du er!






klem, hilde

Ingen kommentarer: