tirsdag 16. desember 2008

Nå er det jul igjen, og nå er det jul igjen og jula varer helt til............................neste jul:-)

Velkoman inn i sjtugu:-)
(intern, tørr vits. Skjønner veldig godt dersom ingen ler så mye, men jeg må le litt....)

+ litt seint aa publisere dette innlegget naa!! men men...........



Vel, vel..... det nærmer seg jul, også her i Brasil. Men julestemning er det dårlig med for det har nemlig regnet konstant i 4 dager. En skikkelig dårlig norsk sommer rett og slett! Jeg har funnet fram alle langbuksene mine, og låner varme gensere fra Tati! huttrr........ Derfor prøver jeg å få opp julefølelsen så godt som bare mulig: hører på carolas julecd, andre julesanger, er mye innpå julesider, har lagt julekort, og brenner stearinlys hver dag. Det synes brasilianerne er veldig rart! Stearinlys? hva er det for noe?:-) Dessuten blir det litt julestemning i kveld. Da skal jeg + flere andre brasilianere ha jentekveld der vi skal lage julekort og julepresanger + musikk og mat:-) blir koselig......











Selv om jeg stortrives i Vicosa, skal det bli deilig å komme seg litt rundt snart. Til fredag drar jeg og Grethe til Espirito Santo, og lørdag 20.desember er det bryllup med 800 gjester! Etterpå drar vi til en venn av oss, Leo, og blir hos han gjennom jula fram til 10 januar. Han bor på østkysten av Brasil. Varmt og herlig, med hus ved stranda! 11. januar starter IPL, en leir for ABU-ledere, i Salvador. Enda mer sol og strand. Etter 3 uker i Salvador bærer det til Rio for en uke med infield!! det blir goy!!!
3 uker senere......
Naa har jeg allerede opplevd jula her i brasil! annerledes, men veldig goy! omtrent 30 stykker var samlet, og det startet kl. 22.00! saa var det masse mat 00.30 og bingo kl.02.00.... vi var vel hjemme i 04- tida kan jeg tenke meg!
tenkte jeg kunne skrive mer om Villa velha senere med bilder og hele pakka! her er det nemlig helt fantastisk, og naa har det sluttet aa regne! da er det stranda, hver dag, og jeg har blitt rod..... sola er nemlig mye mye sterkere her enn i norge! det er litt over 6 kilometer strand her med masse volleyballbaner! det blir volleyballspilling hver dag i solsteiken, og det er for det meste solbrune, maskuline brasilianere som spiller. og de er kjempegode!!! saa det gaar litt hardt for seg;-) men det er kjempegoy!! saa blir det lopeturer langs vannkanten hver kveld, med et bad i bolgene til slutt!! herlig....
familien jeg bor hos er kjempekoselige, og Léo er topp!!! jeg og grethe stortrives.....
kjersti, hilde og therese (jeg tror det var dere som lurte paa hvordan julenissen saa ut) desverre likner han paa den norske! forskjellen her er at han ofte er morkebrun under skjegget og svetter heftig under klerne!! hi hi....
ha et velsignet godt nytt aar alle sammen...
klem, hilde
grethe, thais(lerer i portugisisk) meg

Ingen kommentarer: